FIȘA PROIECTULUI „MĂ IMPLIC” Faza 2 (2023-2027)

Obiectivul general al proiectului MĂ IMPLIC în Faza 2 este să contribuie la consolidarea guvernării locale și sporirea accesului populației la servicii publice mai bune.

Prin intervenții strategice și eforturi colaborative, proiectul își propune să obțină rezultate tangibile în diverse domenii ale administrației publice locale și implicării comunitare.

COMPONENTELE PROIECTULUI

Proiectul își propune să atingă rezultate tangibile în toate cele trei componente, prin intervenții direcționate către dezvoltarea capacităților, promovarea colaborării și îmbunătățirea canalelor de comunicare.

Componenta 1: Împuternicirea APL-urilor partenere

Grupurile de APL partenere gestionează resursele și procesele de dezvoltare locală într-un mod sustenabil, incluziv și responsabil.

  • Rezultat 1: Grupurile de APL partenere au capacitățile și competențele necesare pentru a-și îndeplini funcțiile de bază în mod eficient
  • Rezultat 2: Grupurile de APL partenere generează modele de prestare a serviciilor publice în comun care pot fi replicate

Componenta 2: Reforma APL coordonată de Guvern

Guvernul promovează și coordonează reforma administrației publice locale într-un mod eficient, eficace și transparent.

  • Rezultat 3: Autoritățile centrale au capacități sporite pentru a implementa politicile, regulamentele și instrumentele necesare pentru realizarea reformei APL.
  • Rezultat 4: Autoritățile publice centrale dispun de instrumentele necesare pentru a îmbunătăți comunicarea între nivelurile central și local cu privire la reforma administrației publice locale în vederea asigurării transparenței și sprijinului din partea cetățenilor.

Componenta 3: Implicarea comunității

Membrii comunităților partenere se implică în mod semnificativ în procesele de guvernare locală și influențează procesul de prestare a serviciilor publice locale.

  • Rezultat 5: Membrii comunităților partenere au capacitățile și mecanismele necesare pentru a participa în procesele decizionale la nivel local și pentru responsabiliza APL-urile și furnizorii de servicii.

ALTE DETALII DESPRE PROIECT:

 

Perioada de implementare: Faza II: noiembrie 2023 – octombrie 2027 (4 ani)

Implementator: Skat Consulting Ltd.

Donator: Agenția Elvețiană pentru Dezvoltare și Cooperare (SDC)

Buget: 6,96 milioane de franci elvețieni

Parteneri: Cancelaria de Stat; Administrațiile Publice Locale (APL); Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare; Ministerul Finanțelor.

Grupuri țintă și beneficiari: 10 grupuri de Administrații Publice Locale (APL) partenere; Operatorii de servicii de gestionare comună; 70.000 de cetățeni (populația agregată a tuturor APL-urilor partenere)

Prin aceste eforturi concertate, proiectul își propune să promoveze dezvoltarea durabilă, guvernarea incluzivă și îmbunătățirea furnizării serviciilor publice în comunitățile partenere.