Experiențe și practici locale de gestionare a serviciilor de gospodărie comunală, inițierea elaborării Planurilor de Operare și Mentenanță a serviciilor

Proiectul MĂ IMPLIC a organizat pe 13 octombrie 2022 o sesiune de documentare și orientare pentru administratorii Întreprinderilor Municipale și facilitatorii comunitari, cu subiectul: „Experiențe și practici locale de gestionare a serviciilor de gospodărie comunală, inițierea elaborării Planurilor de Operare și Mentenanță a serviciilor”.

Scopul evenimentului a fost de prezenta participanților:

  • Cum să organizeze Focus Grupuri, pentru a identifica viziunea locală în gestiunea serviciilor de gospodărie comunală
  • Care este structura Planului de Operare și Mentenanță a unui serviciu

La fel în cadrul evenimentului, participanții au făcut schimb de experiențe în domeniul organizarea gestiunii serviciului de aprovizionare cu apă și sanitație, serviciului de iluminare stradală și serviciului de salubrizare/management a deșeurilor

Participanții la eveniment au confirmat că astfel de evenimente sunt platforme potrivite pentru a împărtăși reciproc din experiența APL-urilor și Operatorilor de Servicii Comunale privind realizarea activităților în cadrul cooperării cu Proiectul MĂ IMPLIC.

Reamintim, că în perioada 2021-2023, treizeci de localități/grupuri de localități implementează proiecte destinate îmbunătățirii livrării serviciilor de gospodărie comunală, cu suportul proiectului “MĂ IMPLIC”, din fondurile Agenției Elvețiene pentru Dezvoltare şi Cooperare (SDC) și implementat de SKAT Consulting. Lista completă a APL-urilor partenere aici.